srijeda, 11. ožujka 2015.

Ciklus o Tristanu koji nikad neće vidjeti svjetlo dana (2014.)

(Tristan I)

Tristan je čovjek
koji me posjećuje noću,
i miluje mi svojim mekim dlanovima kosu
ne govoreći ništa,
ali osjećam njegove riječi na svojoj koži
„Toplinom ću te razoriti“
kao da govore duhovi prošlosti
bez prestanka i podmuklo
isprepliću svoje duge prste
od sjene s mojima
tako dugo dok ne zatitram od hladnoće.

(Tristan II)

Noćas sam susreo Tristana
u tramvaju, u oku, u mraku,
u trzaju ruke i vibraciji s razglasa
on je komadić leda na mojim vjeđama
koji se širi tijelom silovito,
glasno
me doziva kroz valove,
a kada more liže moja preplanula leđa,
pucketaju zrnca soli na mojim suhim usnama.

(Tristan III)

Nisam te dugo vidio, Tristane,
nedostajanje je slično odlasku iz Krakova,
zatvoren sam u prašini krletke
i prislanjam fotografije na uši, slušam valove,
noć siluju ptice,
a pijesak u džepovima i ubodi komaraca
nagrizaju me poput mravlje kiseline.
Pod sunčevim vjetrom se sve pretvara u siluete
mrak, ljeto, oluja i oblutci na površini mora,
i sve gori tako brzo da ne uspijevam uhvatiti
tvoje oči prije nego što izgore u dim.

(Tristan IV)

Cigaretom hranim pohlepnu crnu rupu
koja se sve više širi mojim tijelom
i gledam Tristana obavijenog maglom
kako se igra njenim sitnim kapljicama i lišćem,
poput djeteta,
kao u snu koji će se uskoro rasplinuti.

(Tristan V)

Tristana bole oči od gledanja u prazninu,
kaže kako se jesensko sunce nijemo
navlači na krovove, a naga tijela
kišom ispunjavaju i pucaju poput vodenih balona
na užarenim pločnicima velegrada.
Tristanove oči su tako tihe kada
pali cigaretu i gleda u mene,
osjećajući sve i ništa,
kao kad se papir podere napola
i počne gorjeti sam od sebe
jer može
i jer želi,
a ni sam ne zna zašto.

(Tristan VI)

Osjećam da se Tristan približava sve bliže,
njegovo disanje na mome vratu sve je toplije
i dublje prodire u moju kosu,
a u trenutku kad ponestane vremena
cijelim tijelom bubnjaju otkucaji
vrlo brzo i snažno,
tako dugo dok se kazaljka sata ne pomakne na 7.

(Tristan VII)

Posljednje ljeto s Tristanom
završava dramatično,
odlazi i ne vraća se,
ne žali ni za čim;
odlazi tako brzo da se kiša u padu
već pretvara u led na njegovome licu.

(Tristan VIII)

Tristan je navukao na sebe novu boju,
onu koju ne prepoznajem i koja grize za oči.
Njegov brod više nije nasukan
mirno se njiše u luci i
božićno zvone zvončići na jarbolima.
Mornari razvlače jedra
i viču.
Približava se zima i

pahuljice snijega su tople
na licu poput čaja.
Noći su hladne i mračne
i duge i snažne
i bole i kidaju udove,
kidaju nit.

(Tristan IX)

Tristan je zaljubljen u razlomljeno ogledalo
i slobodu traži na uništenim temeljima grada
koji se još njiše i tutnji nakon potresa,
i osjeća kako polako kida sve niti kojima
je povezan sa mnom,
i osjeća kako je na rubu bezdana
ispunjenog uzavrelom magmom i svejedno
žudi udahnuti otrovni plin u svoja pluća,
kako bi se barem na nekoliko trenutaka
osjetio živim.

(Tristan X)

Tristan je mrtav.
Mogao bih to napisati i reći kako to
uistinu i jest tako.
No, laži su duboko usađene u moje ruke
i u njegove glasnice,
a smrt je teško prihvatiti jer
uvijek postoji još nekoliko stanica
u našim tijelima koje se gledaju ravno u oči,
i smiju se,
smiju,

(o)sjećanjima.

Nema komentara:

Objavi komentar